Er is een tijd van komen en gaan... - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen en gaan... - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen en gaan...

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

16 Juli 2009 | Tanzania, Lindi

Vorige week het mooie huis aan het strand moeten verlaten. Het was heerlijk daar. Ik vertelde jullie dat ik van ons eerste grote huis moesten verkassen naar een guesthouse, maar het geluk was weer aan onze zijde; de manager van Safe the Children had aangeboden dat we in haar huis konden verblijven, mits Hang en ik kookten in de avond. Dat is uiteraard geen probleem! We kregen er een eigen slaapkamer, badkamer (alleen al die tijd geen stromend water..), en de zee naast de deur, voor terug. Zie de fotos!
Afgelopen vrijdag mijn presentatie in Sokoine Hospital gegeven over de eerste resultaten van het onderzoek. Het was erg leuk om te doen en ik kreeg veel feedback vanuit het publiek. Toch ook een opluchting, de tijd van data verzamelen is nu voorbij. Nu tijd om mijn rapport te schrijven. Een eerste versie moet ingeleverd worden voordat ik de Kili ga beklimmen. Al laat ik me natuurlijk niet opsluiten achter mijn laptop nu ik de kans heb om meer ervaringen op te doen en (nog meer-) te genieten van Tanzania!
Twee weken geleden Inge en Mara (en vriend Gijs) opgezocht in Kilwa. Zij vanuit Dar naar Kilwa, ik vanuit Lindi. Het was leuk om elkaar te zien! Wel wat vreemd zo in een totaal andere omgeving. Ik verbleef daar een nachtje. Samen een dagje strand doorgebracht en een avondje kaarten. Inge en Mara hebben hun stage gedaan in Rwanda en waren nu een korte reis aan het maken door Tanzania. Uiteindelijk zijn onze dromen uitgekomen. Al onze wensen, zorgen en geregel die we met elkaar deelden in onze keethuisjes in A’dam…:)
Hang is afgelopen zaterdag terug gevlogen naar haar thuis in Nederland. Vrijdag, direct na onze presentaties, is ze vertrokken naar Mtwara om vanuit daar haar vlucht te nemen naar Dar es Salaam. Dag bij dag ging ik me meer realiseren hoe een goede maatjes we zijn geworden in die 3,5 maand. Elke dag zie je elkaar, overleg je, neem je beslissingen. Betere reisgenoten bestaan niet. We hadden vaak dezelfde behoeften; waar we heen wilde, wanneer eten, slapen, uitgaan, etc. Al leefde we soms wel in een spagaat van culturen; die van Nederland, Vietnam, en Tanzania. Dit was niet altijd gemakkelijk, maar met eerlijkheid, geduld, positivisme, en respect zijn we samen een heel eind gekomen, of zelfs onze eindstreep met succes en blijdschap bereikt. Bedankt Hang, ik ga je missen!
Ik zit nu in Evo Hill guesthouse. Een vriendelijk verblijf. Een knus, klein, maar licht kamertje. En ik mag gebruik maken van ‘de keuken’ om mijn eigen prutje te koken op kolen (zie de fotos). Gelukkig komt Hakeem me af en toe even opzoeken en om me te helpen met boodschapjes doen enzo. Van de week stond ik in mijn kamer met een levende kip in de hand. Een kadootje van Hakeem (“je moet goed eten…” “Oke dan, maar wie gaat hem doden en plukken..?”).

Voor nu blijf ik nog even in Lindi. Nog 1 interview met een TBA te gaan volgende week (Melanie, mijn vertaalster moest plotseling naar Dar voor 2 weken). Daarna ga ik mij waarschijnlijk toch maar echt op het rapport storten, maar dan onder tropische sferen van Zanzibar…dan grijp ik mijn spullen en vertrek ik vredig uit Lindi! Op 10 augustus, over 3 weken, komt mijn vader. Bepakt en bezakt met alle benodigdheden voor de kili. De tijd dringt om mijzelf mentaal en fysiek (meer) voor te bereiden…oeioei…spannend.

Lieve groet! Suus

  • 16 Juli 2009 - 09:08

    Roos:

    He Suus,

    wat ontzettend gaaf wat jij allemaal meemaakt! en we zijn lekker klaar nu (nou ja alleen nog verslag schrijven dan ;))

    Hoe is het afgelopen met die kip???

    xxxx

  • 16 Juli 2009 - 09:10

    Ton:

    Ha Suus,

    Weer leuk om je verslag te lezen en de mooie fotoos te kijken,succes met je rapportage toch maar ff voor gaan zitten in de schaduw. En dan de Kili, denk er niet te licht over hoor, want je vader is in geheime training dus jij kan niet achterblijven...groetjes Martha Ton en Lola (onze Drent)

  • 16 Juli 2009 - 16:54

    Annie:

    Hallo Susanne,

    Wat een mooie verhalen weer en prachtige foto's!
    Het begint nu wel op te schieten maar eerst de kili nog!Heel veel succes en sterkte met de beklimming van de berg!
    Groetjes van Peter en Annie

  • 16 Juli 2009 - 18:25

    Manon:

    Suus! Het einde zit er nu echt aan te komen he..veel succes met het schrijven van het verslag (en idd, niet vergeten te genieten van je laatste weken daar!).
    Jij ga dus de komende drie weken nog even vol in training, het zal een zware, maar supermooie ervaring worden!

    Leuk vooruitzicht, dat je vader er aan komt :D!

    Liefs, xx Manon

  • 17 Juli 2009 - 11:38

    Laura:

    Hej Suus,
    Goh jij ook klaar met datawerzameling en een start maken met schrijven, dan komt het eind in zicht ;) maar zeker nog even genieten en veel leuke dingen doen daar.
    Leuke foto's heb je geplaatst (en die kip in dat pannetje, zelf gedaan :O??)
    xxLaura

  • 18 Juli 2009 - 07:23

    Magda En Jos:

    Lieve Suzanne,

    Geweldig wat je allemaal meemaakt en wat een mooie foto's.
    Nog 41 dagen en weer naar huis, wat vliegt de tijd!
    Maar nog wèl éven de Kilimanjaro beklimmen samen met je vader.
    Spannend hoor!
    Veel liefs van mij en Jos.

    Magda

  • 22 Juli 2009 - 16:46

    Thijs:



    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Het is zo te horen heel anders dan in Ghana, maar sommige dingen klinken toch wel een beetje bekend..
    Erg mooie foto's ook! Super dat je zoveel van die leuke dingen meemaakt.

    Heel veel succes met het beklimmen van de Kili.

    groetjes
    Thijs

  • 23 Juli 2009 - 15:04

    Evelien:

    Hey Suus!

    Zooo dan gaat de tijd ineens snel, nu al bezig met het schrijven van je rapport. Moet ook wel een lekker gevoel zijn.
    Zal inderdaad wel gek zijn dat Hang nu weg is, al die tijd ben je toch met zn 2en geweest.

    Veel succes met de voorbereidingen voor de Kili :) en natuurlijk met het schrijven van je rapport. En genieten daarzo! Ik heb de eerste foto's van mara al gezien en zanzibar (strand) ziet er idd niet verkeerd uit! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Lindi

Tanzania!!

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Verslag van de Kili en safari

21 Augustus 2009

DE TOP IS BEREIKT!!!

04 Augustus 2009

Karibu Kilimanjaro!

16 Juli 2009

Er is een tijd van komen en gaan...

23 Juni 2009

Lindi Town: jua, ufukwe, bahari!
Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 37857

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: