Hujambo! Habarini gani?! (hello, how are you all?! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu Hujambo! Habarini gani?! (hello, how are you all?! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

Hujambo! Habarini gani?! (hello, how are you all?!

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Maart 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Hujambo! Habarini gani?! (hello, how are you all?!)

Goed aangekomen in Tanzania!Een goede reis gehad, kon niet beter!
En dan de eerste ontmoeting met de wolk van hitte, de geluiden, geuren.
Bezweten zit ik nu achter een computertje. Nog wennend aan alles.
Iedereen spreekt je vriendelijk aan.Op z'n Afrikaans. glimlachend, alles kalm aan (relaxe Suus..!).
Zoveel mogelijk in Swahili pratend...enja, wel na 1 dag heb ik de basis al aardig onder de knie :)

Morgen vliegen we naar Mtwara. En van daaruit met de daladala (local transport bus) to Ruangwa.
Erg spannend maar kicken.

Tot het volgende bericht!

Liefs Soezanna


  • 28 Maart 2009 - 18:04

    Susanne Beentjes:

    LIEVE suus,

    Wat leuk om zo snel wat van je te horen. Geniet lekker van het zijn in Tanzania. Oh ja en over de taal Swahili daar maakte ik me ook niet zo druk om. Je sprak het hier al uit, als een echte afrikaanse dame ;)
    Groetjes, Kus pien en ook van pap en mam

  • 28 Maart 2009 - 18:11

    Laura:

    Hej Suus!
    Klinkt heel erg leuk allemaal, en natuurlijk wennen. Maar komt vanzelf :) echt leuke foto's trouwens van je family in je fotoboek!
    Succes daar he!

    PS, had je me sms nog gehad, te laat :$

    xxlaura

  • 28 Maart 2009 - 18:24

    Marjolein:

    Hujambo Suus,

    Ben blij dat je goed aangekomen bent! Ik vind het heel dapper van je... Ik wens je heel veel succes met alles en zet hem op he!

    Liefs Marjolein
    + de rest van de familie Sinnige

  • 28 Maart 2009 - 19:50

    Jan Boers:

    Hey Susanne,

    Hardstikke goed dat je me dit bericht hebt gestuurd. Ik heb je vorige reis gemist maar nu kan ik je belevenissen nog nalezen en ook deze reis volgen, vind ik heel erg leuk.

    Veel plezier!
    Jan

  • 28 Maart 2009 - 20:01

    Leonie:

    Hee lieve Suus,

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen.
    Heel veel succes de komende tijd en geniet van alles om je heen.
    Pas goed op jezelf!

    Dikke kus van hier!
    Kleo xxx

  • 29 Maart 2009 - 09:20

    Sanne:

    Ha, klinkt heerlijk inderdaad die eerste Afrikaanse indrukken weer..! Take it easy, or SLOW, en het komt helemaal goed!
    Geniet ervan, ik kijk uit naar je volgende verhalen..
    Liefs

  • 29 Maart 2009 - 10:36

    Birgit:

    Hey Soez :), wat fijn dat je een goede reis hebt gehad! Geniet ervan en heel veel plezier in Ruangwa!
    xx Birgit

  • 29 Maart 2009 - 16:33

    Roos:

    ahhh Suus ik dacht dat je volgende week pas ging...nu heb ik je geen goede reis kunnen wensen :( maar gelukkig ben je veilig daar..
    ik ga je volgen hoor, relaxte suus! :)
    superveel plezier en lekker genieten!
    dikke kus!

  • 29 Maart 2009 - 17:54

    Peter En Annie:

    Hai Suus,
    Leuk dat je je daar al zo snel "thuis" voelt.Zelfs de taal spreek je al! Heel veel succes verder en we kijken uit naar je volgende bericht en foto's.Het ga je goed!!

  • 30 Maart 2009 - 08:20

    Evelien:

    Hee suus!
    Ja het zal zeker even wennen zijn in het begin. Mooi dat je goed bent aangekomen, rest van de reis ook goed gegaan?
    Veel plezier en succes! en hopelijk kun je af en toe een berichtje plaatsen (met het internet daar...) ;)
    liefs evelien

  • 31 Maart 2009 - 08:51

    Mara:

    Muraho Suus!
    Amakuru? Wij proberen hier ook een beetje kinyarwanda te leren ;)
    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen! Ondertussen zal je al wel in Ruangwa zijn. Ga lekker relaxt genieten van Afrika! Doen wij ook (stressen heeft ook geen zin met dit tempo hier :D ) Succes! Mwiliwe!
    Kus Mara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Tanzania!!

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Verslag van de Kili en safari

21 Augustus 2009

DE TOP IS BEREIKT!!!

04 Augustus 2009

Karibu Kilimanjaro!

16 Juli 2009

Er is een tijd van komen en gaan...

23 Juni 2009

Lindi Town: jua, ufukwe, bahari!
Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 37895

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: