weekendje weg - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu weekendje weg - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

weekendje weg

Door: susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 Augustus 2007 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal,

Ik heb een super leuk weekend gehad! Vrijdagmiddag gingen we met de trotro (een klein busje volgepropt met mensen, en bagage op het dak)naar Techiman. Van daaruit nog met de taxi naar Nkaranza. We gingen overnachten bij ' hand-in-hand'. Dat is een project voor geestelijk gehandicapten kinderen. Zij worden veelal wees gevonden opstraat en de ouders zijn vaak onvindbaar.Door dit project (opgezet door een nederlandse man)hebben die kinderen toch nog een goed onderkomen, goede zorg en krijgen ze vermaak en liefde. Het was heerlijk om daar te zijn. Het complex ligt in een mooi rustig natuur gebied. We hebben daar nog twee andere nederlanders ontmoet en een engels stel. Met hun gingen we de volgende dag naar de Monkey Sanctuary. Het ligt ergens in de bushbush, dus het was een hobbelige weg er naar toe.Enja, ook nog een klapband gehad. In het bos veel aapjes gezien en ontzettend veel vlinders. In alle kleuren en formaten, echt mooi!Ook aparte bomen (zie foto's): holle bomen met vreemde kronkels.Smiddags wilde roy en ik ook nog wel naar de grotten. Al gauw hadden we een taxichauffuer gevonden die ons er wel naar toe wilde brengen, op ons wilde wachten en ook weer terug wilde brengen. Vanuit de plaats waar de grotten zijn in namelijk geen taxi te bekennen. In Bouyem ontmoetten we de gids van de grotten. Hij vertelde ons dat het eigelijk niet zoveel zin meer had om naar de grotten te gaan, maar als we een 'verkorte route' zouden doen dan zouden we nog wel optijd terug zijn. Zo gezegd, zo gedaan..we gingen met de taxi naar de grotten, want de fourwieldrive car was er niet of zoiets. En dat hadden we geweten ook..!Het was een hobbelige, drassige,krappe zandweg. Het taxiautootje rammelde helemaal uit elkaar. De chauffeur dacht vast ' waar ben ik aan begonnen..!'.Als troost hadden we hem mee gevraagd de grotten in. Hij toch weer een beetje blij. Best spannend in de grotten. heel veel vleermuizen! (en poep..).Ondanks dat we moesten ' haasten' om voor het donker terug te zijn, hebben we toch de grotten nog kunnen zien! Op de terugweg viel aldoor de motor van de taxiauto uit..gelukkig toch veilig weer bij hand-in-hand aangekomen. Daar heerlijk een douche genomen (ja, geen emmer!) en als een blok geslapen in een heerlijk 'echt' bed. De volgende dag weer vroeg op en naar de Kintampo Falls geweest. Zie de fotos van de waterval, erg mooi. Daarna weer met de trotro terug naar Tamale (ongeveer 4uurtjes). Vanuit tamale weer een uurtje naar huis gefietst en welkom geheten door mn gastkindertjes.

Dit is nu mn laatste weekje in Tamale. Het is hier nu slecht weer, heel veel regen. Het regenseizoen nu toch echt begonnen. Maandag begint mn reis om de rest van Ghana te zien. De eerste week reis ik samen met Marga en Marijke. De laatste week alleen. We hebben al een leuke route uitgestippeld: langs een aantal steden, een treinreis, een relaxed resort aan de kust, kanotochtjes, vissersdorpjes..ik kijk er al naar uit!
Dit is dus mijn laatste mail vanuit Tamale. Als ik in de twee weken dat ik nog ga reizen een internetcafe tegenkom zal ik proberen om nog een laatste verhaal op mn weblog te zetten.
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties! Voor nu lieve groetjes en kus van Suus.

  • 14 Augustus 2007 - 19:56

    Papa:

    Dit begint tenminste al op je welverdiende vakantie te lijken.Wat zijn die bomen mooi en zo bijzonder van vorm, waarschijnlijk een oefenklimboom voor dat "mensaapje".Suus wij gaan voor
    nog een verhaal met vooral wat foto's want dat maakt het voor ons zo tastbaar.
    Wanneer dit niet lukt wij bellen nog wel
    en wensen je in ieder geval nog heel veel vakantieplezier.

    kusjes papa

  • 15 Augustus 2007 - 06:17

    Claudia:

    Wat een prachtige foto´s van die bomen en die apen. Wat geweldig om dat van dichtbij te kunnen zien. Die watervallen zien er ook zo mooi uit, heb je er ook onder gestaan. Wanneer je terug bent hoop ik dat je een keer langs komt met je verhalen. Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes Claudia en fam.

  • 15 Augustus 2007 - 09:40

    Sanne:

    Wat een leuke dingen heb je gedaan! De kintampo-falls herken ik, de rest moet je me zeker weten meer over vertellen als je terug bent want daar ben k niet geweest! Het grote reis-avontuur gaat bijna beginnnen.. Fijn dat je toch nog wat reismaatjes hebt gevonden. Heel veel plezier, het is zo'n prachtig land!!
    Liefs..

  • 15 Augustus 2007 - 09:41

    Leep:

    Hey lieve Suus,

    Ik heb wederom genoten van je verhalen en foto's! Wat een ontzettend mooi project ook, Hand-in-hand! Het betekent echt de redding voor die kinderen.. Het lijkt me inderdaad heel bijzonder om daar wat tijd door te brengen..
    Ik vind het echt heel leuk voor je dat je nu ook wat meer tijd hebt om te genieten van alles wat Ghana nog meer te bieden heeft! wat een prachtige natuur!
    Ik ben zelf alweer 3 dagen naar college geweest, voor mij is het 'harde leven' weer begonnen!Ben wel met een heel leuk blok bezig: Geneeskunde in Ontwikkelingslanden! Moest meteen aan jou denken.. Het is allemaal heel interessant en ik krijg steeds meer zin om een co-schap in Afrika te gaan lopen, of daar een aantal jaar te gaan werken. Je kunt zoveel betekenen voor de mensen daar!
    Nou lieve schat, geniet lekker van je welverdiende vakantie de komende tijd! En als je weer terug bent in NL gaan we heel snel een paar x afspreken om verhalen uit te wisselen en foto's te kijken! (ik heb er ook 1000..)

    Heel veel liefs en een dikke knuffel,

    Leep

  • 15 Augustus 2007 - 11:22

    Nora:

    Hoi Suus,
    Wat een belevenis weer en het ziet er allemaal prachtig uit.
    Geniet maar lekker van je 2 weekjes vrije tijd.
    Liefs,
    Nora

  • 16 Augustus 2007 - 08:28

    Nadine :

    Hoi suus,
    wat een mooie bomen zeg een vet gaaf die waterval en dat je er ook nog bij kunt zwemmen is helemaal geweldig natuurlijk.
    veel plzier met je laatste 2 weekjes geniet er van meid en doe voorzichtig ik hoop dat je nog even tussen door een verhaaltje kunt sturen.
    dikke kus en een knuf nadine

  • 16 Augustus 2007 - 14:48

    Edith:

    hoi suus
    wat een ervaring, alles niet te vergelijken met hier, maarja dat wist je van tevoren. maar zo als ik al las regent het niet alleen hier, maar ook daar.
    ik weet niet of je dit nog leest voordat je je laatste 2 weken in gaat.
    geniet van alles wat je nog beleefd.
    dikke kus van mij


    edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 37897

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: