nog 2 nachtjes:en dan naar Ghana! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu nog 2 nachtjes:en dan naar Ghana! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

nog 2 nachtjes:en dan naar Ghana!

Door: susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Eindelijk is het bijna zover. De droomreis naar Afrika gaat beginnen! De afgelopen tijd waren weken van veel voorbereiding. Daarnaast nog veel werken en studeren.. Maar nu ben ik vrij, vrij even van het leven hier. Ik ga een grote uitdaging tegemoet!
Vorige week had ik een gezellig 'afscheidsfeestje' met alle vrienden en vriendinnen. Bedankt voor de lieve woorden en leuke foto's! Ik zal proberen elke week een verhaal over mijn avonturen op internet te zetten. Misschien ook wel met al een paar foto's uit ghana.
Ik vlieg maandag 2 juli om 20.20 uur. Ik heb een tussenlanding in Casablanca (Marokko). Vanuit daar vlieg ik weer verder naar m'n eindbestemming Accra.Vanuit Accra wordt ik door een nederlandse man (woont in Ghana, getrouwd met ghanese vrouw)opgehaald. Bij hun blijf ik een nachtje logeren om even bij te komen van de reis: beetje Accra verkennen, in hangmat luieren, naar het strand..Woensdag begint dan al vroeg de lange busreis naar Tamale. Ongeveer 12 uur door een prachtige omgeving (tenminste dat is mij verteld hihi).Tamale ligt in het noorden van Ghana en is de stad waar ik 8 weken zal verblijven. Bij aankomst in Tamale krijg ik eerst een 'rondleiding'op de fiets door de stad en maak ik kennis met mijn gastgezin (spannend!). De eerste 5 weken zal ik bij hen wonen. De laatste drie weken ga ik bij een gastgezin wonen in een traditioneel dorpje (nog iets primitiever!). Uiteraard ga ik me ook nog nuttig maken: Ik ga elke dag op de fiets naar het project waar ik lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les ga geven. Iedere vrijwilliger begeleidt twee á drie dames die je gedurende de 8 weken intensief engels leert spreken en schrijven. Smiddags ben ik vrij en kan ik ook lekker spelletjes doen met de kids daar.Ik heb echt zoveel leuke dingen meegenomen vanuit Nederland!In de weekenden ben ik vrij om verder zelf op onderzoek uit te gaan, het land verder te verkennen! Vanuit de organisatie wordt er ook het een en ander georganiseerd. Misschien ga ik de laatste week ook nog wel zelf reizen. Vast met een andere vrijwilliger die dat ook wel ziet zitten. maar dat is voor later..
Ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben gekregen van wat ik daar ga doen (al heb ik het de meeste al wel verteld).Ik ga volop genieten van mijn tijd daar! de natuur, de dieren, de mensen, kortom 'het andere leven'!

Ghana, here I come!

Liefs Suus

  • 01 Juli 2007 - 17:25

    Kees:

    Tjoh, Suus! Tis wat! Wist ik niet! Logisch, want zo vaak spreek ik je nou ook weer niet. Praktisch nooit eigenlijk... Haha! Maar toch ontzettend veel plezier he! Ga dr van genieten! Tjoh wat een wijze raad. Dat was je vast nog niet van plan... Het ga je goed, Suus!

    Groeten, Kees

  • 02 Juli 2007 - 06:52

    Jantiene:

    Hey suus! Leuk die foto's:)! Succes vandaag en hier krijg je nog een dikke kus van mij!
    Doeeg en genieten maar he!

    xxx jantiene

  • 02 Juli 2007 - 07:59

    Peter En Annie:

    Hallo Susanne!
    Wij wensen je nogmaals heel veel succes toe in Chana en hopen dat het een waardevolle reis voor je zal worden!We zullen je reisverslag volgen hoor!
    Hartelijke groeten van ons allemaal uit Castricum.

  • 02 Juli 2007 - 08:08

    Nadine :

    Hey meisie,
    NOu heel veel plzier maar dat heb ik volgens mij nou al 100x gezegt maar dat maakt niet uit.
    Succes met je reis en we gaan van je horen natuurlijk

    kusie en veel liefs nadine

  • 02 Juli 2007 - 08:54

    Joost En Marleen:

    Hey Suus!!!

    Eindelijk...nu gaat het dan echt beginnen! Echt spannend joh!
    Wij wensen je een hele fijne reis!!!

    Hele dikke kus Joost en Marleen

  • 02 Juli 2007 - 10:01

    Inge:

    Heej Suus! Spannend spannend over een paar uur ga je dan! Dat zal een ervaring worden! Heel veel plezier, ga er van genieten en hou ons op de hoogte! Ben heel benieuwd naar het primitieve leven haha. Goede reis! Liefs Inge

  • 03 Juli 2007 - 18:17

    Sanne:

    Nu ik dit berichtje schrijf, ben je al in Ghana aangekomen, waarschijnlijk ben je nu nog in Accra.. Ben benieuwd wat je van die stad vindt, ik werd er gillend gek!! In ieder geval wel een beleving. Lieverd, ik hoop dat je eerste indrukken verder goed zijn, dat je fijn bent opgevangen en dat je een goede busreis naar Tamale zult hebben (hihi, kijken of je mijn vertraging van toen (ca.5uur) gaat overtreffen!!) Geniet ervan,
    liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 37964

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: