volop genieten hier! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu volop genieten hier! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

volop genieten hier!

Door: susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

11 Juli 2007 | Ghana, Tamale

entere! (goedendag :))

Nu mn tweede week in tamale. Ik begin al aardig te wennen hier en leer al veel mensen kennen.Slapen doe ik hier alleen niet zo goed. zo heet snachts! gisteren een kakkerlak in mn bed en een de huismuis onder mn matras :)
Een leuke groep vrijwilligers! Vorig weekend met zn allen naar Paga gegaan. Naar de krokodillen! Ik hoop dat het lukt om er een fotoje op te zetten waar ik met een crocodil op de foto sta..!enja, hij is echt :)
Nu ookal een aantal dagen lesgegeven. Alleen er kwamen aldoor maar niet meer dan vier leerlingen...het probleem hier is dat ze watertekort hebben in tamale dus de vrouwen konden niet naar onze school komen, want ze moesten water halen. Vanmiddag de kids vermaakt. Salaminga, salaminga!roepen ze dan.Het betekend 'blanke' . Ze zijn allemaal erg schattig. vanmiddag gingen we springtouwen. Ja, lekker warm met 40 graden haha. Vandaag ook mn ghanese jurk opgehaald.hij is erg mooi geworden! dit weekend ga ik ook mee naar de kerk met grandma en de familie. De meeste mensen zijn hier moslim, maar zij zijn christen. Binnenkort ga ik ook weer even mn leren slippertjes afmaken bij een mannetje hier in de stad.
Ik ga nu weer even verder met mn foto's proberen op internet te zetten..
groetjes uit ghana!
Bedankt iedereen voor de leuke berichtjes!

  • 11 Juli 2007 - 16:19

    Bernd:

    He Suus,

    Leuk je gisteren ff gesproken te hebben al was het kort. Leuke foto's (doe je wel voorzichtig :-) ) en tof om te horen dat je het zo naar je zin hebt!

    Veel plezier

    Bernd

  • 11 Juli 2007 - 17:35

    Pap En Mam:

    Hi Suus, Leuke foto's, lijkt me niet lekker zo'n kakkerlak in je bed. Maar ja, alles went. De kinderen zijn vast blij met je want ze lachen en kijken zo lief naar je. Je hebt die krokodil toch eerst wel wat te eten gegeven hé, voordat je op hem ging zitten..........Maak vooral veel foto's dan kunnen wij straks mee genieten. Kus mam en pap

  • 11 Juli 2007 - 18:10

    Jantiene:

    Hey suus,
    Gaaf man, zo lekker zitten op een krokodil!:)
    En de foto's ook zo mooi ik kan er naar blijven kijken!
    Ik zie dat je geniet.

    Dikke kus van Pien

  • 12 Juli 2007 - 06:17

    Nora:

    Hoi Suus,

    Wat een verhaal en wat eng die grote krokodil.
    Zit net met je moeder even je foto's te bekijken. Leuk hoor met die lachende kinderen. Ben benieuwd hoe het er in de kerk aan toe gaat. We horen het wel weer.

    groetjes, Nora

  • 12 Juli 2007 - 08:59

    Claudia:

    Hoi Susanne,

    We hoorden van je vader dat je naar Ghana bent voor een paar maanden. Wat ontzettend spannend en leuk voor je, dit wilde je zo graag. Het is ook erg leuk om op deze manier je belevenissen te volgen.
    Groetjes
    Claudia Oudejans

  • 12 Juli 2007 - 09:33

    Nadine :

    Hoi suuz,
    Wat een leuke foto's joh en die krokodil echt gaaf.. volgens mij geniet je volop dat zie je wel aan de foto's en wat een liefe kindertjes zeg, veel plzier en tot je volgende verhaaltje en veel plzier met het maken van je slippers he :)
    Dikke kus nadine

  • 12 Juli 2007 - 17:31

    Peter En Annie:

    Hoi Susanne!
    Wat een belevenissen zeg!We genieten van je mooie verhalen en vinden je erg moedig hoor! Ook de foto's zijn prachtig en we hopen er zeker nog veel meer te zien.Heel veel succes en plezier!!!!
    Groetjes van ons allemaal uit Castricum

  • 13 Juli 2007 - 07:47

    Leep:

    Hey lieve Suus,
    ik zie dat ik net bij het verkeerde verhaal een reactie heb geplaatst! domdomdom... (zie eerste bericht uit ghana) Wij zitten nu in huisjes midden in de jungle en hebben ook last van insecten en andere beesten..salamander op het plafond boven mijn bed, grote spinnen in de kamer van de meiden..heel fijn :P. Maar we blijven lachen, want we ondergaan deze cultuurshock vrijwillig haha. We hebben vandaag op olifanten gereden (net iets minder gevaarlijk dan een krokodil)!
    Ik moet nu snel stoppen, we moeten weer verder!

    Dikke kus Leep
    En heel veel groetjes van de rest van de fam, ze volgen je verhalen ook! :)

  • 13 Juli 2007 - 09:44

    Sanne:

    Salaminga!! wat herkenbaar.. wat zijn je foto´s leuk, bij het zien was ik aan t gillen in t internetcafe hier in barca (alle mensen keken me wat raar aan)! alweer allemaal dingen tegelijk aan t doen, zo te lezen: echt suus! Meis, geniet lekker verder.
    Liefs

  • 14 Juli 2007 - 08:21

    Kim En Jacco:

    Hé Suzanne,

    Je ziet het ook je zus zorgt voor veel kijkplezier in Den Bosch.
    Alles ziet er gezellig uit en nog spannende verhalen ook.
    Geniet ervan en we zullen je op de voet volgen.

    Groetjes,

    Kim en Jacco uit het altijd gezellige Oeteldonk

  • 14 Juli 2007 - 16:31

    Opa En Oma Beentjes:

    Opa en oma zijn bij Martha om haar verjaardag te vieren.
    Opa vindt het prachtig dat jij op een crocodil durft te zitten, wij ook !
    Oma vindt het leuk met een kakkerlak en een muis onder de dekens.(grapje van opa, hoor) want zij vindt het dood eng.
    groetjes van opa en oma Beentjes
    en Ton en Martha en Christiaan.
    Heel veel plezier nog daar!

  • 15 Juli 2007 - 15:07

    Inge:

    heej Suus! Wat een leuke fotos! Echt superschattige kindjes! en dat je dat durft op die krokodil, lijkt me echt eng. Maar zo te zien vermaak je je daar wel! Nog veel plezier! -xx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 37922

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: