eerste bericht uit ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu eerste bericht uit ghana! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

eerste bericht uit ghana!

Door: susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

06 Juli 2007 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal,

Oke,waar zal ik beginnen..
De vlucht van amsterdam naad casablanca ging goed.Gelukkig niet zoveel vertraging waardoor ik nog genoeg tijd had om mn vlucht naar Accra te halen. Daar ontmoette in Marijke uit Belgie. Het was fijn en gezellig om samen te kunnen reizen! In Accra werden we door Eelco opgehaald. Daar geslapen in een heerlijk bed!Pff..was erg moe van de reis. De volgende ochtend 'gedouched' met een emmertje water :) Daarna gingen we (marijke ik en ruth) de stad Accra in.Wat veel mensen zich!hitte, stank..en heeel veel taxies!We zijn over een aantal markten geweest en nog even bij het strand wezen kijken. Echt geinig om te zien:drie blanken meiden tussen al die afrikanen!Woensdagochtend vertrokken we om 9uur (wachten vanaf 7 uur..) met de bus naar tamale. en jawel een bus met airco!heerlijk!langs allerlei dorpjes, natuurgebieden, prachtig! en alle kindertjes zwaaien. De reis was erg indrukwekkend. We kwamen s'avonds om 21uur aan in Tamale. Daar werden we opgehaald door Fred (nee geen hollander).Fred zal de gastvader van Marijke zijn. Ik werd bij een ander gastgezin gebracht. Vond het erg spannend waar ik terecht zou komen..een echte 'grand-ma' met veel kinderen!Ontzettend vriendelijk en vrolijk, al heeft de grand-ma wel alles touwtjes in handen..dus er moet veel gewerkt worden. grand-ma is nu erg ziek.
De eerste dag in tamale een rondleiding door de stad gekregen van Saani (ghanase jongen). Op een brommertje :). Ook heb ik al even bij het project gekeken waar ik ga werken. Een klein gezellig klaslokaaltje met ongeveer 10 leerlingen. Smiddags mn fiets opgehaald en verder dus met de fiets door de stad. wel even wennen! Er zijn hier namelijk geen verkeersregels dus alles fietst, rijdt en loopt door elkaar heen..!Savonds best lekker avond gegeten: soepje met visjes erin en spagetti. Alles maken ze hier van somatensaus en alles is papperig!over paar weken zal het me nek uit komen denk ik..
ik moet zo stoppen want mn tijd is om..ik heb alleen nog zoveel te vertellen!vanmindag ga ik voor het eerst werken op het project. ben benieuwd.
Voor nu groeten uit ghana! De volgende keer het vervolg van mijn verhaal..
liefs suus

  • 06 Juli 2007 - 17:07

    Annemiek:

    Lieve Suus, wat mooi dat de reis zo goed verlopen is. Jan vond het heerlijk om je ff te spreken en we genieten met je mee. We bellen. Dikke kus Mam

  • 06 Juli 2007 - 18:26

    Pien En Bernd:

    Lieve Suus,
    Met 1 woord geweldig zeg!
    Oh wat leuk, wij vinden het erg leuk om je verhaal te lezen wij zijn dan ook zeer benieuwd naar je volgende avonturen :).
    Veel plezier en geniet er van!

  • 07 Juli 2007 - 10:17

    Peter En Annie:

    Hoi Susanne!
    Leuk om je verhalen te lezen!We zijn alweer benieuwd naar het vervolg.Gelukkig ben je in een goed gastgezin terechtgekomen en kan straks het echte werk op het schooltje beginnen.Wel spannend hoor maar het gaat je vast lukken!!Heel veel succes en groetjes uit Castricum



















  • 07 Juli 2007 - 16:58

    Nadine :

    Hey suus,
    NOu lekker meid dat het zo goed is gegaan de heen reis.
    NOu het is wel fijn voor je marijke heb leren kennen toch is altijd wel fijn iemand die nederlands spreekt haha :)
    NOu ik wacht je volgende verhaaltje af hoor dikke kus nadine

  • 08 Juli 2007 - 18:13

    Birgit:

    Lieve Suus,

    wat fijn dat je goed aangekomen bent en wat leuk om je verhalen zo te lezen! Ik wil je heel veel plezier wensen en heeeeel veel genieten :) !

    Liefs Birgit

  • 09 Juli 2007 - 13:12

    Chiel:

    naatuma abuya, he kleine avonturier. gaat ie lekker daar. wat heb je een schrijvers talent zeg. wat klinkt het allemaal fijn zeg.ben je al ten huwelijk gevraag ?. niet voor minder dan 50 koeien he.heb je ergens dichtbij internet of moet erg ver reizen. had je een mailtje gestuurd, maar dit is natuurlijk ook heel relaxed. heel veel succes en plezier. ben benieuwd naar je volgende avonturen. liefs chiel

  • 09 Juli 2007 - 14:47

    Sanne:

    suus!wat leuk om de 1ste verhalen te lezen.. alles nieuw en zo indrukwekkend! ik hoop maar dat je geniet. ik ben nu in barca ook heerlijk aan t genieten! heb tentamen cardio gehaald, zo fijn.. heb jij al gekeken voor jouw tentamen? ach, je hebt ook eigenlijk wel iets beter te doen! ik hoop snel weer iets te lezen.. liefs

  • 09 Juli 2007 - 20:14

    Ria De Groot:

    Hoi Susanne,
    erg leuk om je ervaringen zo te volgen. Hoop dat je het erg naar je zin krijgt bij grand-ma en kids. Veel succes met je leerlingen, en geniet van deze bijzondere tijd,
    groetjes Ria

  • 13 Juli 2007 - 07:42

    Leep:

    Hey lieve Suus,

    wat een prachtige foto's en mooi verhaal!ik schrijf dit berichtje vanuit een internetcafe in the middle of nowhere in Thailand!het is hier zo prachtig en de mensen zijn zo lief!we genieten heel erg hier!Ik zal je mijn thaise nummer mailen, dan kunnen we misschien af en toe smsen!
    nou meis geniet ervan en doe voorzichtig!
    Ik denk aan je!

    Heel veel liefs, Leep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 37920

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: