Karibu Kilimanjaro! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu Karibu Kilimanjaro! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

Karibu Kilimanjaro!

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

04 Augustus 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Het is alweer de maand augustus. Nog een paar dagen en dan arriveert mijn vader in Tanzania. Ik ben nu in Dar es Salaam. Ik verblijf hier bij een nichtje van Grace (zij die mijn vertaalster was in Ruangwa). Haar naam is Salma (24jr) en haar man en baby Rakim. Het is erg gezellig hier! Ze zorgen goed voor me en nemen me overal mee naar toe om het échte leven in DES te zien en beleven; scheurend in kleine busjes door de stad, naar grote markten (Salma gesluierd “om die vervelende mannen van haar af te houden..”), strand, en feesten en partijen.Vandeweek gaan we misschien naar Iringa. De vader van Salma woont en werkt daar en wil ons graag het Ruaha National Park laten zien :) . Al moet ik de laatste dagen wel wat rustiger aan doen, want vandeweek een blaasontsteking opgelopen en wat andere elende.

Het afscheid in Lindi was goed. Het verblijf in het guesthouse was erg fijn. En de laatste dagen genoten van het strand. Een weekend naar Mtwara geweest en een weekend naar Mikindani waar ik verbleef in een super de luxe hotel (soms jezelf even verwennen hihi). Zie de paradijselijke fotos. Maar ook voor mij kwam de tijd om verder te gaan. De laatste dag in Lindi door het stadje gelopen en afscheid genomen van alle mensen, de locale markt, en de alledaagse straatbeelden. Hakeem bracht me naar de busstand. Beide grote tranen van verdriet… Ik zal hem missen!

Dit zal voorlopig mijn laatste bericht zijn. Het volgende bericht zal volgen na de kilimanjaro. Vrijdag 14 augustus is de eerste dag van de beklimming. Woensdag de 19e zullen we (-hopelijk) op de top staan!!!! Donderdag de 20e zijn we weer terug in Moshi. Zoals jullie weten gaan we de top op voor de organisatie Afyalimu. Ik zeg met blijdschap dat we samen wel 572.50 EURO hebben verzameld! Ontzettend bedankt allemaal voor jullie bijdrage!

Nu de strijd tegemoet; Kilimanjaro, here we come!!!!!

Suus


Foto's volgen nog.

  • 04 Augustus 2009 - 11:07

    Linda En Ad:

    he suus,
    je leest dit vast als je terug bent. maar evengoed ontzettend veel suc6 op je tocht en hopelijk heb je mooie beelden om te zien, en niet zoveel mist.
    liefs ad en lin

  • 04 Augustus 2009 - 12:44

    Roos:

    hey Suus,

    zet m op, naar de top!
    echt gaaf, ik ben jaloers..
    hoewel, hier in Nederland ook genoeg leuks te doen dus kom maar snel weer terug..

    xxx

  • 04 Augustus 2009 - 13:52

    Laura:

    Lieve Suus!
    Ik hoop dat het met de ellende snel goed komt ;) en dat je fris en fruitig kan beginnen aan je beklimming! Ik duim iig voor je dat alles voorspoedig gaat daar op die berg! Geniet daar meid, voor je het weet zit je weer in NL (wat natuurlijk ook weer heel leuk is!! ;))
    xx

  • 04 Augustus 2009 - 16:03

    Karin Sinnige:

    Hoi Suus wat leuk alle die dingen die je gedaan heb. dit weekend bij je ouders geweest en je vader heeft er heel veel zin in om met jou de kilimanjaro te beklimmen. Je moeder is wel een beetje jaloers hoor? Hij kan jou eerder even vast pakken dan dat zij het kan. Maar ja, straks kan ze jou ook weer even vast houden "gewoon"nog even wachten en dan zijn jullie weer thuis. Suus heel veel plezier nog en doe voorzichtig nog die laatste dagen. Lieve groetjes van ons.

  • 04 Augustus 2009 - 17:31

    Nadine:

    Hey meis,

    goed om te horen dat het goed met je gaat, hopelijk ben je snel van je blaas onsteking af!!!
    heel veel succes met het beklimmen van de kilimanjaro.

    Kusies Nadine

  • 04 Augustus 2009 - 18:00

    Martha:

    Hoi Suus,

    Veel plezier met je vader en succes met de beklimming van de Kilimanjaro.

    groeten, Martha

  • 04 Augustus 2009 - 19:11

    Annie:

    Hoi Susanne,
    en dan is het nu bijna zover, je laatste uitdaging van deze reis: het beklimmen van de kilimanjaro! Knap hoor dat jullie dat gaan doen!
    Heel veel succes samen met Jan en we kijken weer uit naar het volgende verslag en de foto's! Het allerbeste en tot ziens!

  • 05 Augustus 2009 - 09:27

    Evelien:

    Hey suus!
    Succes met het beklimmen van de kili en veel plezier met je vader natuurlijk! :) Hoop dat het een mooie tocht wordt en jullie over 2 weken op de top staan! (gaaf!!)
    liefs evelien

  • 05 Augustus 2009 - 19:19

    Ria En Jos De Groot:

    Hoi Susanne,
    wat een belevenissen allemaal, ben wel een beetje jaloers!
    Veel succes met Jan met het beklimmen van de Kilimanjaro.
    Groetjes van ons uit Heemskerk

  • 05 Augustus 2009 - 20:34

    Rob En Bianca:

    Hoi Susanne,

    Ook wij wensen je ontzettend veel succes met de beklimming!
    Wel gaaf dat je het samen met je vader gaat doen en dat je hem weer gaat zien.
    Wij hebben met heel veel plezier en ontroering je verhalen gelezen, je hebt weer heel wat mee gemaakt en ervaren.
    Groetjes van ons Rob, Bianca, Ruben en Anouk Gorsseling

  • 06 Augustus 2009 - 09:53

    Birgit:

    Op naar de top Suus!! Geniet ervan meis en tot gauw!

    Liefs Birgit

  • 14 Augustus 2009 - 11:51

    Sanne:

    Heeeey lieve Suus!

    Hoe is het daar? Vandaag is de eerste dag van je klim naar de top, dus je zal dit vast niet meer voor die tijd lezen, maar ik denk aan je!
    Nu ik weer terug ben na 3 mdn reizen door Laos, Cambodia, Thailand, Maleisie en Bali heb ik eindelijk weer tijd om jouw verhalen te lezen en foto's te kijken! Ziet er goed uit, helemaal Zanzibar lijkt niet verkeerd (ben ik vroeger ook nog geweest, maar weet er helaas niets meer van!).
    Ik hoop heel erg dat het je gaat lukken de top van de Kilimanjaro te bereiken, maar ik heb er het volste vertrouwen in! Het is hoe dan ook een geweldige ervaring denk ik.
    Als je terug bent, gaan we gauw lekker bijkletsen van onze reizen!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Tanzania!!

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Verslag van de Kili en safari

21 Augustus 2009

DE TOP IS BEREIKT!!!

04 Augustus 2009

Karibu Kilimanjaro!

16 Juli 2009

Er is een tijd van komen en gaan...

23 Juni 2009

Lindi Town: jua, ufukwe, bahari!
Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 37851

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: