de safari en nog veel meer - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu de safari en nog veel meer - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Susanne Beentjes - WaarBenJij.nu

de safari en nog veel meer

Door: susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Juli 2007 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal,

Hier maar weer een verhaal van mij. Ik heb alweer zoveel meegemaakt!
Afelopen woensdagmiddag gingen we met de bus naar Mole National Park. Die dagen daarvoor was ik al erg ziek, diarree en overgeven..maar ik wilde zo graag naar Mole, dus ben gewoon mee gegaan. Het was een busreis van ongeveer 3,5 uur. Een uur over de verharde weg en de rest over een hobbelige zandweg. Het was een leuke tocht door mooie natuur en langs kleine dorpjes. In de bus ontmoetten we veel andere mensen die ook naar Mole gingen. Zij vertelde ons dat het Mole-hotel (waar we zouden gaan slapen) vol zat. Was erg jammer, want vanuit je hotelkamer had je dan uitzicht over het natuurpark! Maar achteraf was het toch niet zo erg, want we gingen nu slapen in een leuk hotelletje in Larabanga. De eigenaars waren 2 vriendelijke broers (een tweeling). Toen we daar in de avond aankwamen was het noodweer!Gelukkig viel de lekkage in ons kamertje mee (laten we zeggen mn bed was nog droog). Na de stortbui wilden we graag ergens wat eten en drinken. De broers bezitten nog een logee alleen die is meer gelegen in de wilde natuur. We gingen daar naartoe om wat te eten en te kletsen rond het kampvuur.De volgende ochtend vertrokken we om 6uur naar Mole NP. Het was super gaaf in het park! Aardig veel dieren gezien: apen, antilopen, krokodillen en uiteraard de olifanten!. We hebben de olifanten alleen maar even gezien en ook niet van zo dichtbij. Het heeft de laatste dagen veel geregend waardoor ze nu niet allemaal meer in en rond het meer zijn. Dus we moesten nu echt zoeken naar ze. Na de safari nog bij het zwembad van het Mole-hotel gezeten en genoten van het uitzicht. Met mn verrrekijker zelfs nog een paar olifanten en andere dieren gespot.Smiddags ging ik lopend met Joska en Juen (ontmoet in de bus) terug naar het hotel. Het was een mooi wandeling, maar lekker heet. In larabanga zijn we nog naar een mooie karakteristieke moskee geweest. Alle inwoners zijn daar moslim. We moesten eerst knielen voor de chief en hem toestemming vragen. We mochten de moskee helaas alleen niet in. Daarna nog door het dorpje gelopen. Met de kindertjes aan de hand. Savonds gingen we weer naar het kampvuur. De terug weg was erg spannend..Eerst kwamen we een slang tegen. Liep zo voor mn voeten voorbij!Loop je daar in het donker, veel geluiden, met je hoofdlampje..nog geen 500m verderop kwamen we een schorpioen tegen! Toch snel een fototje gemaakt :) De volgende ochtend (4.30!) gingen we alweer terug met de bus richting Tamale. Wanneer de verharde weg begon moesten Lianne, Dionne en Ruth uitstappen, want zij gingen vanuit daar verder reizen. Wel jammer dat ze nu weg zijn, was zo gezellig samen. Voor mij was het nog een tijdje rijden naar Tamale. Krijg ik opeens de schrik van mn leven..ik zal het proberen uit te leggen: onze bus reed achter een andere bus. Die bus moest iets naar links uitwijken omdat er rechts van de weg een vrachtwagen stil stond. Onze chauffeur dacht nog wel achter de bus voor ons aan te kunnen, maar er kwam een tegenligger. Onze bus kon het niet meer beremmen dus week hij uit naar rechts van de stilstaande vrachtewagen! Hij reedt dus zo de beboste heuvel af! We kwamen gelukkig redelijk snel tot stilstand (helemaal scheef!). (Gelukkig niet omgekieperd..gelukkig niet regelrecht tegen een dikke boom..gelukkig geen kraampjes met mensen langs de weg..)Ik hield mn hart vast.Mensen riepen: ' de duivel bestaat! God help!' .bizar. Tot mijn verbazing wist de gare bus zelf nog de helling op de rijden weer de weg op. Anders had het ook wel weer een paar uurtjes geduurd. Ppff, wat was ik blij toen ik de bus uit kon en 'thuis' was in Tamale. Die middag eindelijk weer naar het schooltje. Leuk om alle kids weer te zien!
Zo, dit verhaal is wel weer lang genoeg denk ik :) Veel lees plezier en tot snel!

Lieve groetjes en kus, van suus

  • 28 Juli 2007 - 15:37

    Pap En Mam:

    Hi Suus,wat een leuke foto's, de schorpioen is wel iets groter dan degene die wij in Zuid-Frankrijk hebben gezien. Geniet nog van je laatste weekje bij Grandma en doe voorzichtig. Dikke kus.

  • 28 Juli 2007 - 17:26

    Laura:

    hoi suus!
    wat een hefitg verhaal joh met die bus... dat was idd echt wel ff schrikken! maar wat een mooie foto's heb je joh! echt super!
    kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    xlaura

  • 28 Juli 2007 - 18:36

    Marleen En Joost:

    Hey suus!

    Ik sprak je zus van de week op de kermis, die vertelede dat je niet zo lekker was, en dat je plannen waren om op safari te gaan! Echt stoer!
    Zal er wel mooi uit gezien hebben!
    En wat een mooie foto's joh!

    Heel veel plezier nog daar, doe voorzichtig.....

    Kus joost en marleen

  • 29 Juli 2007 - 07:46

    Jantiene:

    Hey suus,

    He doe je wel een beetje voorzichtig daar! ZO je bent al een echte avonturier. Prachtig om je verhalen zo te lezen en die schitterende foto's!
    Wat zal het een ervaring voor je geweest zijn om de olifanten te zien en die andere dieren.
    Nou suus doe voorzichtig en wij kijken uit naar je volgende verhaal.

    Dikke kus van jantiene en Bernd

  • 29 Juli 2007 - 22:57

    Julius:

    Zoooo, het gaat goed lol. Doe voorzichtig....

    You go girl!!!:D

  • 29 Juli 2007 - 23:03

    Julius:

    Zoooo, het gaat goed lol. Doe voorzichtig....

    You go girl!!!:D

  • 30 Juli 2007 - 06:08

    Mariska:

    Ha die Suus!!

    Via Betty hoorde ik dat je een weblog had, dus ik dacht laat ik eens een kijkje nemen...

    Wat een gave dingen beleef jij zeg. Jij bent een echte avonturier haha. Leuk om al je verhalen te lezen. Zie dat je een hoop te vertellen hebt en dat eigenlijk een pagina te weinig is haha ;-)

    Vandaag is mijn laatste dag hier op Kreta.... Heb echt een super leuke tijd gehad. Paarden getraind en verzorgd, therapeutisch paardrijden gedaan, veel trektochten gemaakt door de bergen, vaak naar het strand geweest en ook nog veel geholpen met partijen en feesten. Ook nog eens veel leuke mensen ontmoet. Ja ook ik ben een ervaring rijker!!

    Meid geniet zoveel als je kan, want voor je het weet is het weer over!

    ENJOY en TAKE CARE!

    liefs, Mariska

  • 30 Juli 2007 - 06:40

    Nora:

    Hoi Suus,
    Jeetje wat een verhaal. Is dat even schrikken maar gelukkig is het goed afgelopen. Die foto van de schorpioen is ook niet misselijk maar dan de foto van het meisje in dat witte jurkje met die armbanden om nou dat maakt alles wel weer goed. Wat een schatje !!!
    Doe voorzichtig en tot schrijfs,
    Nora

  • 02 Augustus 2007 - 11:23

    Stiena En Henk:

    Hallo susanne,

    Wat een avonturen daar in donker afrika, vooral de foto's zijn voor ons zeer herkenbaar. Ook wij hebben dat soort dorpjes gezien in zuid-afrika waar veel mensen hun schamele waar proberen aan de man te brengen.
    Het is heel leuk om de dieren nu eens in het wild te zien ipv achter hekken.
    Die natuurparken zijn heel bijzonder.

    De kindertjes zijn altijd heel blij als ze op de foto mogen. Dat kun je van hun gezichten aflezen.

    Geniet nog maar van , groetjes

  • 03 Augustus 2007 - 06:39

    Leonie:


    Hey lieve Suus,

    Wat een mooi en spannend verhaal.. en wat een prachtige foto's! Ik hoop dat je inmiddels ook weer helemaal beter bent! Ik zit op dit moment weer in bangkok, ben net 6 dagen in Cambodja geweest. De Killing Fields bezocht, heel indrukwekkend..en natuurlijk Angkor Wat, super mooi! Ben daar alleen ook ziek geworden van het eten :S Over 2 dagen vlieg ik alweer terug naar NL!
    Nou meis, blijf genieten daar en pas goed op jezelf!

    Dikke kus Leonie

    PS Ik hoop dat je ook de tijd hebt gevonden om af en toe op te schrijven wat je hebt meegemaakt.. ik heb al 90 pagina's geschreven! Ook al is het wel lastig om elke dag te schrijven nu Rich er ook is.. :) xxx

  • 03 Augustus 2007 - 11:29

    Piet En Tineke:

    Suus leuk dat je iedere keer wat schrijf en wat een leuke foto`s vooral het knutselen met de kinderen. We hopen dat je weer beter bent want dan kan je weer verder genieten. Groetjes Piet en Tineke

  • 05 Augustus 2007 - 06:42

    Brenda:

    Geweldig zeg Ghana op zo'n manier ontdekken. Wat een avontuur, al wordt de spanning soms (in de bus die een ander pad koos) wel erg hoog. Nouja geniet er lekker van. En wat grappig dat de kinderen het scoubidoeen niet zo snel oppakken. Veel oefenen dus. Succes
    Groetjes Brenda

  • 06 Augustus 2007 - 20:26

    Nadine :

    Hey suuz,

    Dat was niet zo mooi dat je een beetje ziek was, maar gelukkig is het snel overgegaan !!
    Stoer joh die safari en die slangen!!! echt eng, en die bus reis dat is ook goed afgelopen zeg.

    NOg veel plzier en doe voorzichtig en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje
    Ja me berichtje is een beetje aan de laate kant maar we waren op vakantie sorryyy !!!

    Dikke kus en een knuf nadine en johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal! Zoals jullie weten ga ik voor twee maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana! Ik woon eerst voor 5 weken bij een modern ghanees gastgezin en daarna voor 3 weken bij een gezin in een traditioneel dorpje. Ik ga lichamelijk gehandicapten vrouwen engelse les geven. smiddags geef ik hun oudere kinderen les en doe ik spelletjes met de jongsten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 37864

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 28 Augustus 2009

Tanzania!!

02 Juli 2007 - 03 September 2007

Ghana!!

Landen bezocht: